Niet nagekomen afspraak (NNA)

Wanneer een afspraak niet of te laat wordt afgezegd, spreken wij van een Niet Nagekomen Afspraak (NNA). Dit heeft gevolgen voor zowel onze praktijk als voor andere patiënten die graag geholpen willen worden. Een goed georganiseerde agenda is essentieel om iedereen tijdige en kwalitatieve mondzorg te kunnen bieden.

Wat verstaan wij onder een NNA?

Een afspraak wordt als niet nagekomen beschouwd wanneer:

  • U niet op het afgesproken tijdstip in de praktijk aanwezig bent;

  • U de afspraak minder dan 24 uur van tevoren (op werkdagen) annuleert of verzet;

  • U 10 minuten of meer te laat bent en daardoor de behandeling (of een deel ervan) niet meer uitgevoerd kan worden.

Gevolgen van een niet nagekomen afspraak

Wij begrijpen dat er soms iets tussen kan komen. Het eenmalig missen van een afspraak kan gebeuren, daar doen wij in de meeste gevallen niet moeilijk over.

Wanneer afspraken echter vaker niet worden nagekomen of te laat worden geannuleerd, zijn wij genoodzaakt om kosten in rekening te brengen voor de gereserveerde tijd. Deze kosten worden via ons factoringbedrijf Infomedics aan u gefactureerd. Bij herhaald verzuim kan het bedrag oplopen, afhankelijk van de geplande behandeltijd.

Naast de financiële consequenties betekent een gemiste afspraak ook dat kostbare behandeltijd onbenut blijft, en dat een andere patiënt niet geholpen kan worden.

Wat kunt u doen?

Kunt u onverwacht niet op de afspraak komen? Laat het ons dan minimaal 24 uur van tevoren (op werkdagen) weten per telefoon of e-mail. Zo kunnen wij de gereserveerde tijd nog aan een andere patiënt aanbieden.

Wij rekenen op uw begrip en medewerking, zodat we samen kunnen zorgen voor een efficiënte planning én een gezonde glimlach.

Personal data

Anamnesis
6.1 If so, what is your blood pressure?
We only use personal data that you provide to provide you with the best possible service. See also our Privacy statement. By clicking on 'send' you agree.
Typ bovenstaande code over.
keyboard_arrow_up